Mardrömmar..

2009-11-19, 16:42:51 / Kategori: Allmänt

Jag drömde en mardröm härom natten som inte var av denna värld.  Har aldrig drömt en otäckare mardröm, och har definitivt aldrig vaknat av storgråt efter en!

Skrev ner drömmen strax morgonen efter att jag hade drömt, och tänkte lägga ut den här.






Here it goes...


Jag och Magnus ligger i ett mörkt rum i vår tvåvåningsvilla och ser på film, klockan är mitt i natten.
Vi ligger där i godan ro, och helt plötsligt hör vi något som låter utanför. Vi kikar ut genom
fönstret, och ser att himlen har förvandlats från svart till röd, och enorma blixtrar slår åt
olika håll. Vi tycker det verkar skumt men bestämmer oss för att fortsätta kolla på filmen,
och till slut somnar vi i varandras armar.
På morgonen hör vi en massa skrik och rop utanför vårt hus, varav vi kliver upp och går ut på balkongen.
Vi ser att folks hem är helt förstörda av stora vattenmassor som har svept in med en våg. Som
tur är så har vi tvåvåningshus, och sov på övervåningen. Hade vi bott längst ner så hade vi också
fått huset förstört.
Vi står och tittar, folk skriker och gråter, eftersom att deras liv har blivit översvämmat av
vatten.
Vi bestämmer oss för att packa med oss nödvändiga grejer, och ge oss iväg. Vi förstår att det
inte var en engångsvåg utan att det kommer att komma fler. Himlen är fortfarande helt knallröd
och det blixtrar.
Jag ringer ett samtal till min mor i Alfta och frågar hur mycket vatten de har där, och hon berättar
förtvivlat att huset var så gott som borta, och att de satt uppe på någon kulle nånstans. Fick prata
med min mosters man också, som var ledsen och grät i telefonen. Där förstod jag att jag inte skulle
få träffa min familj mer. Vi sa adjö i telefon.
Vi försöker ta oss fram igenom vattnet, som hade sjunkit en del eftersom det hade gått ett tag
sen den senaste vågen. Vattnet är 25 gradigt och isblått, Vilket jag finner konstigt.
Vi funderar på vart vi ska ta vägen för att skydda oss så bra som möjligt, och kommer på att vi
skulle kunna ta oss uppåt mot bergen, så att vattnet förhoppningsvis inte ska nå dit.
Vi tar oss uppåt och när vi kommit till toppen så hittar vi en tom bilfirma. Folk hade väl
flytt därifrån för länge sen. Utanför bilfirman hittar vi vår gamla golf, som vi en gång hade ägt
och kört. Dörren till bilen är öppen och vi sätter oss i en stund.
Vi sitter och tittar på gamla prylar som fortfarande finns kvar i bilen och pratade gamla minnen samtidit
som vi gråter. Vi sitter där ett tag, och helt plötsligt ser vi ett tiotal män i kostym komma gående mot
vårat håll. Vi kliver ur bilen och frågar vad som står på, och de säger att de kommer att ta en varsin
bil från bilfirman, för att fly. De lovar att vi får följa med.
De går in i bilfirman, jag stannar utanför för att se efter att det inte är några nya vågor på väg.
Helt plötsligt börjar det regna iskallt vatten, vilket är ett tecken på att vågorna kommer att avta.
Jag ser även att vattnet längst ner på landet håller på att försvinna. Jag springer in till de andra
och skriker ut nyheten, och folk jublar. Vi går allihopa ut och ställer oss utanför, vi sjunger och
dansar, och helt plötsligt så dundrar det till, det värsta ovädersdundret som ja nånsinhört,
och jag ser en jättevåg komma längst borta vid horisonten.
Vi allihopa springer in på bilfirman och ställer oss på soffor vars skinn var röda. Jag står intryckt
mot Magnus och ber högt "snälla gud, hjälp oss gud" osv.. Och jag viskar i Magnus öra att jag älskar
honom. Innan någon av oss hinner reagera så kommer det den största vågen vi nånsin sett och sveper över
oss.
DÅ vaknar jag.


Den absolut mest kraftigaste och mest känslomässigt jobbiga dröm jag nånsin haft. FYFAN!


suss

Lät väldigt otäckt du

Vi studerar faktiskt sömn i psykologin just nu, och sådana här drömmar när man minns i detalj och väcks av dom brukar oftast tyda på en signifikant stress i ens liv, hoppas du slipper sådana drömmar!



2009-11-19, 19:24:46 URL: http://sussiessaga.blogg.se/

Ellen ♥ | hejjellen.blogg.se

Hej!:) Hoppas allt är bra med dig. Just nu har jag frågestund i min blogg, så ifall du inte har något för dig så kanske du har lust att ställa en fråga?:) Skulle vara kul, eftersom detta är min första frågestund.



Och jag ber om ursäkt ifall du hatar sånnahära kommentarer!



Kram ♥ .



2009-11-22, 16:20:21 URL: http://hejjellen.blogg.se/

S A N D R A T J U L I N S

Kolla in dagens låt kindly unspoken med Kate Voegele (: http://sandratjulins.blogg.se/2009/november/kate-voegele-kindly-unspoken-one-tree-hill.html#comment



2009-11-22, 21:22:13



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?